dilluns, 14 d’octubre de 2013

TALLER PEL DESENVOLUPAMENT DE L’INTEL·LIGÈNCIA CREATIVA

Dirigit per Raquel Bogatell

Dissabte 23 de Novembre  de les 11:00 a les 13:00

Gratuït per a socis/ sòcies 
5€ no sòcies/ socis

Matricula oberta 
Inscripció:  
ecosbcn@gmail.com   





UN PROCÈS D’APRENENTATGE ARTÍSTIC

Intel·ligència Creativa i Art
Creativitat i art són dos aspectes que ens ajuden a profunditzar i a apreciar la nostra essencia.
Ens cal reconèixer-ho com indispensable per a que el nostre desenvolupament com èssers humans sigui complet. La bona comprensió de la creativitat com de l’art ens aporta seguretat, autoestima, valoracions sensibles i proporcionades, automonia, capacitat d’auto descobriment, comprensió de l’entorn, desenvolupament del sentiment d’amor, solucions genuïnes, etc


DESTINATARIS
Cursos pensats per a qualsevol edat.

S’adapten a les necessitats del desenvolupament dels potencials d’intel·ligència de l’edat infantil, adolescent o adulta.
Basats en l’observació de les estructures generals de coneixement de l’alumne, dels interessos de l’edat com del seu moment personal. Les experiències d’aprenentatge són personalitzades

- Desenvolupament d’actituds i aptituds artístiques
- Apertura cap a l’intel·ligència creativa
- La pràctica d’un procés artístic com experiència filosòfica i d’autodesenvolupament
- Comprensió de la nostra essència:
    · La necessitat de crear
                                          · La necessitat del caos i l’harmonia



EIXOS QUE CARACTERITZEN LA FORMACIÓ

LLENGUATGE ARTÍSTIC
Experimentar , conèixer i desenvolupar el llenguatge plàstic - artístic fent èmfasi en el seu contingut i vivència no verbal .

PEDAGÒGIC
Un enfocament pedagògic basat en la presència continuada del mestre , amb la finalitat de desenvolupar els potencials de l'alumne . Adequar les experiències a les seves vivències , és facilitar un aprenentatge significatiu . Quan l'alumne se sent atret per certes estructures possibilita que pugui incorporar-les a les seves. Així , aporta nous models més que copiar .

FILOSÒFIC
El cultiu d'una mirada activa i creativa et disposa en la vivència del present. Possibilitar amb facilitat i satisfacció ens ajuda a comprendre i fer nostre l’essencial .
Es possibilita el desenvolupament de la persona si profunditzem i aprenem de les accions implicades en la creació artística: escoltar , percebre , expressar , comunicar , descobrir, propiciar inspiració , desenvolupar sentit crític i sentit de l'humor ....

INTEL · LIGÈNCIA CREATIVA
Involucrant conscientment l'hemisferi dret del cervell , possibilitem i ens endinsem a un altre saber . Sent una característica de la nostra intel · ligència està molt poc desenvolupada . Aprofitant la seva estratègia obtenim respostes més plenàries , integrals , creatives , ... amb capacitat d'improvisació , on el aspecte particular i la totalitat es relacionen de forma natural i sincrònica .

CURSOS I CONTINGUTS
La importància de l'estratègia :
Facilitació des del protagonisme de l'hemisferi dret del cervell . Saber delimitar l'acció del h.e. per processar diferent la informació , permetent que s'expressi la intel · ligència creativa . El desenvolupament d'un procés artístic des de la percepció i apreciació ens anima a transcendir allò purament estètic . D'aquesta manera ens possibilitem a conèixer millor l'entorn , a l'altre i a nosaltres mateixos .

EL DIBUIX
La mirada i l'atenció . L’exterior objectual .
Continguts concrets : contorns -la línia , el límit , el símbol ....
Espais - positius i negatius , el buit , la composició .
Relacions i proporcions - perspectiva , figura, moviment .
El valor - La forma sense línia , el volum , el pla i la taca .
EL COLOR
Exterior objectual i ambiental , l'atmosfera .
Continguts concrets : La llum i el color definint o associant objectes , creant espais , relacions i proporcions .
El pes comunicatiu i energètica del color .
La percepció de totalitat , globalitat

L'INTERPRETACIÓ,L'ABSTRACCIÓ, L'APROFUNDIMENT
Observar , atendre , descobrir , permetre altres realitats sensibles , mentals , formals , analiticas, comunicatives ,
Vies de continguts : La memòria i les imatges mentals . El símbol .
Sinestèsia , el diàleg entre els sentits .
L'obra personal , el diàleg obra - artista , objecte i responsabilitat ...
Geometria i mandales .