dijous, 12 de setembre del 2019

MÚSICA I CINEMA EXPERIMENTAL EN DIRECTE


TRI LAKSANA
Cinema experimental musicat en directe per

 
O.D.I. + TONI ALGARRA

amb la col·laboració de 
FAME CHIMICA

[electrònica.ambient.drone.cinema musicat]

Dissabte, 05 d'Octubre '19 

a les 19:30 hores



Sòcies/Socis: 4 Euros
No sòcies/socis: 5 Euros 
(carnet de sòcia, soci inclós)

******

"TRI LAKSANA"

Tri Laksana (La trilogia budista):
Efímer, Duhkha i La Gàbia (per aquest ordre), exploren els tres conceptes budistes de transitorietat, sofriment i afecció, mitjançant un llenguatge poètic. Tot i tenir cada film un sentit propi, la trilogia és també un corpus que pot ser entès com una sola peça, i en aquest cas, es recomana visionar les tres pel·lícules per ordre.



LA GÀBIA

La Gàbia és el film que tanca la trilogia Tri Laksana. Una dona diagnosticada amb una malaltia terminal recorre un sender de retorn cap als seus records, cap a un lloc indeterminat de la seva infància, aferrant-se a la seva memòria que la traeix i la deixa totalment sola davant l'inevitable.
Si Efímer representa la impermanència i Duhkha el sofriment, el tercer curt, La Gàbia, s'endinsa en l'experiència de l'adhesió.
En el budismo, a l'afecció es diu upadana, una de les principals causes de l'angoixa, ja que si tot és efímer, aferrar és una acció condemnada inevitablement a la insatisfacció.
Des d'un viatge en tren fins a un passeig vora el mar, tot és una introspecció dolorosa, inconfortable i carregada d'angoixa i desconsol provocada per la instintiva afecció a la vida.
Els records són la traïció de la memòria.

Fitxa tècnica:
Títol: La Gàbia.
Any: 2019
Durada 30:00 '
Gènere: Experimental
Música: Coli 7, Orquestracions Dissonants Internes (O.D.I).
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny


DUHKHA

És el segon film (que segueix a la pel·lícula Efímer) d'una trilogia basada en els conceptes budistes de impermanència, afecció i sofriment i és una de les quatre nobles veritats del cànon budista. Vol dir que tota existència és insatisfactòria.
La pel·lícula explora aquesta idea a través d'uns personatges sense rostre que interactuen amb un paisatge natural indefinit. La mort així com la malaltia, és sofriment, fins i tot la convivència amb éssers estimats porta al sofriment. Duhkha reflecteix un sentit més ampli: dolor, tristesa, pena, imperfecció, aflicció, impermanència, insubstancialitat. Els personatges agonitzen en una bombolla vegetal, mentre a l'exterior, el món (vehicles i contenidors d'escombraries) semblen aliens a la tragèdia. Tot és en definitiva, buit i sense sentit.

Fitxa tècnica:
Títol: Duhkha
Any: 2018
Durada 18:59
Gènere: Experimental
Música en directe: Fame Chimica
Música en estudi: Orquestracions Dissonants Internes
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny
Performance: Fame Chimica


EFÍMER

Estructurada en tres parts, naixement, vida i mort, el film evidencia la temporalitat, la transitorietat i la fugacitat mitjançant un fil conductor, l'aigua o riu que acompanya en tot moment als personatges de la pel·lícula, que en aquest cas no són actors si no elements de la natura, objectes i animals. Mitjançant el lirisme de les imatges el film s'endinsa també en l'efímer de l'art, completant així el conjunt com si d'un poema circular es tractés.
Fitxa tècnica:

Títol: Efímer
Any: 2016
Durada 30:00
Gènere: Experimental
Música: Orquestracions Dissonants Internes, Zé Pekeño
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny

Durada total: 1,20 '



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada