diumenge, 6 de novembre del 2016

Expo 'Raons de cor'


L'ANTIC FORN DE VALLCARCA presenta:
RAONS DE COR

Per Julie Marchand
De l'11 de novembre al 23 de desembre de 2016

INAUGURACIÓ
11-09-2016 a les 19:30 hores



'Raons de Cor' és una exposició d'una veïna  de Vallcarca molt  personal. Amb les seves paraules ens explica com ha sorgit el projecte, la tècnica, i què motiva a la creadora que hi ha darrera.

"Ai mare! parlar del meu treball sempre ha estat quelcom horrorós per a mi, així que per explicar-vos una mica el que us vaig a presentar a l'exposició 'Raons de Cor', crec que la millor manera és explicar-vos l'arrel de tot això…

Resulta que vaig tenir una mare que col·leccionava de tot, se la passava buscant tresors en botigues de coses velles, a baguls, i objectes estranys…Vaig passar la meva infància en aquest ambient de recol·lecta de coses del passat, que s'amuntegaven a casa. Si be la meva mare es dedicava a guardar, contemplar i omplir la casa d'articles rars, jo sempre vaig pensar que alguna cosa caldria fer amb totes aquestes troballes….

Van passar els anys, em vaig llicenciar en belles arts, em vaig venir a viure a Barcelona i fa uns 8 anys, finalment i després de donar moltes voltes, vaig trobar la manera de lligar tot el que m'agradava plasmant-ho en uns complements pràctics. Allí és quan començo amb el meu treball artesanal i neix Papup. A Papup em dedico a fabricar, amb revistes antigues dels anys 20 i 50, complements pràctics, únics, resistents i divertits. Si voleu veure una mica més d'aquest treball el millor és anar a visitar el meu web: www.papup.es

Resulta que per fabricar els meus Papup, i sent les revistes antigues la meva matèria primera, passo molt de temps amb el cap ficat en botigues d'antiguitats (gràcies mama!) i llegint la premsa rosa del segle passat. Passar les paginas d'aquestes revistes és com endinsar-me en un bagul de records, que desperta la meva imaginació. Així, alhora que vaig fabricant complements vaig col·leccionant (i si, jo també…) imatges i paraules.

'Raons de cor' és el resultat d'aquesta pesca de tresors. Usant la tècnica del collage, joc amb paraules i imatges per crear una composició gràfica nova. El resultat es presenta en forma de quadres i de caixes lluminoses , com unes finestretes poètiques, que ens expliquen històries. Un paisatge de paper, en un món de colors, per riure, evadir-se, evocar una situació… Un passeig lúdic en un món amorós de situacions estranyes.

Aquí ho deixo estimats!

Ara ja està a les vostres mans, així que a gaudir-la, jo ja l'he parida. Vull agrair a la meva família, al David la meva parella per creure en mi, al meus estimats amics, a l'Antic Forn per prestar-me casa seva i motivar-me a treure les coses del calaix, perquè solament així, amb les vostres mirades, pot existir el treball. I que visquin les nostres revolucions creatives!"


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada