TRI LAKSANA
Cinema experimental musicat en directe per
O.D.I. + TONI ALGARRA
amb la col·laboració de
FAME CHIMICA
[electrònica.ambient.drone.cinema musicat]
Dissabte, 05 d'Octubre '19
a les 19:30 hores
Sòcies/Socis: 4 Euros
No sòcies/socis: 5 Euros
(carnet de sòcia, soci inclós)
******
"TRI LAKSANA"
Tri Laksana (La trilogia budista):
Efímer, Duhkha i La Gàbia (per aquest ordre), exploren els tres conceptes budistes de transitorietat, sofriment i afecció, mitjançant un llenguatge poètic. Tot i tenir cada film un sentit propi, la trilogia és també un corpus que pot ser entès com una sola peça, i en aquest cas, es recomana visionar les tres pel·lícules per ordre.
LA GÀBIA
Si Efímer representa la impermanència i Duhkha el sofriment, el tercer curt, La Gàbia, s'endinsa en l'experiència de l'adhesió.
En el budismo, a l'afecció es diu upadana, una de les principals causes de l'angoixa, ja que si tot és efímer, aferrar és una acció condemnada inevitablement a la insatisfacció.
Des d'un viatge en tren fins a un passeig vora el mar, tot és una introspecció dolorosa, inconfortable i carregada d'angoixa i desconsol provocada per la instintiva afecció a la vida.
Els records són la traïció de la memòria.
Fitxa tècnica:
Títol: La Gàbia.
Any: 2019
Durada 30:00 '
Gènere: Experimental
Música: Coli 7, Orquestracions Dissonants Internes (O.D.I).
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny
DUHKHA
És el segon film (que segueix a la pel·lícula Efímer) d'una trilogia basada en els conceptes budistes de impermanència, afecció i sofriment i és una de les quatre nobles veritats del cànon budista. Vol dir que tota existència és insatisfactòria.
La pel·lícula explora aquesta idea a través d'uns personatges sense rostre que interactuen amb un paisatge natural indefinit. La mort així com la malaltia, és sofriment, fins i tot la convivència amb éssers estimats porta al sofriment. Duhkha reflecteix un sentit més ampli: dolor, tristesa, pena, imperfecció, aflicció, impermanència, insubstancialitat. Els personatges agonitzen en una bombolla vegetal, mentre a l'exterior, el món (vehicles i contenidors d'escombraries) semblen aliens a la tragèdia. Tot és en definitiva, buit i sense sentit.
Fitxa tècnica:
Títol: Duhkha
Any: 2018
Durada 18:59
Gènere: Experimental
Música en directe: Fame Chimica
Música en estudi: Orquestracions Dissonants Internes
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny
Performance: Fame Chimica
EFÍMER
Fitxa tècnica:
Títol: Efímer
Any: 2016
Durada 30:00
Gènere: Experimental
Música: Orquestracions Dissonants Internes, Zé Pekeño
Guió i Direcció: Marian Raméntol i Cesc Fortuny
Durada total: 1,20 '
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada